Waarom LensOnline.be?

Is het veilig om lenzen via internet te bestellen?

Ja, zeker! Je koopt bij Lensonline hetzelfde product als bij ons in de winkel. Het blijft wel nodig om jaarlijks eens bij ons langs te komen voor een oogcontrole.

Zijn de lenzen op LensOnline.be originele merken?

De lenzen en lenzenvloeistof zijn 100% origineel.

Waarom klant worden van LensOnline.be?

De service van Lensonline.be is betrouwbaar, veilig en snel. Heb je vragen over jouw lenzen dan kan je steeds bij ons terecht.

Wij zijn erkend partner van Lensonline.be. Heb je een vraag? Bel ons op 051/20.18.32 of mail naar [javascript protected email address]

Over contactlenzen

Welke lenzen heb ik nodig?

Lensonline adviseert om eerst met ons - als erkend partner - contact op te nemen.

Wij kunnen je verder adviseren over welk merk, soort, type en sterkte voor jou geschikt is.

Slecht aangepaste lenzen dragen kan veel oogproblemen veroorzaken, dus aarzel niet eens langs te komen.

Een afspraak ivm contactlenzen duurt ongeveer 30 minuten. Een afspraak plannen kan telefonisch op 051/20.18.32 of per mail naar [javascript protected email address]

Welke lenzenvloeistof heb ik nodig?

De keuze van lenzenvloeistof is persoonlijk. Ook hier kunnen wij je adviseren over het best passende product.

Let op dat lenzenvloeistof bijna even belangrijk is als de lenzen zelf. De verkeerde vloeistof kan ogen irriteren. We raden je aan om eerst even bij ons langs te komen.

Wat zijn Silicon Hydrogel lenzen?

Silicon Hydrogel lenzen zijn gemaakt van een iets ander materiaal dan de gewone 'zachte' lenzen. Dit materiaal laat veel meer zuurstof door, zodat je ogen meer ontspannen zijn en je lenzen niet snel uitdrogen.

Wat zijn torische lenzen?

Torische lenzen corrigeren de cilindrische afwijking. Sommige mensen hebben niet alleen afwijking in de sterkte. Voor hen biedt een torische lens uitkomst.

Over oogcontroles

Hoe vaak is een oogcontrole nodig?

Oogcontrole moet zeker 1 keer per half jaar plaatsvinden. Deze periode is precies goed om eventuele problemen tijdig te signaleren. Mocht je tussentijds problemen of hinder ondervinden met je lenzen, dan adviseren we je bij ons langs te komen om jouw ogen te controleren.

Een afspraak plannen kan telefonisch op 051/20.18.32 of per mail naar [javascript protected email address]

Hoeveel kost een oogcontrole?

De prijzen van oogcontroles variëren.

Meer info op de website van Lensonline.be

Bestel- en betaalproces

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Om een bestelling te plaatsen neem je de volgende stappen:

  • Selecteer je contactlens (via de rubrieken links of maak een selectie bij - Direct contactlens kiezen -.
  • Vul je lensgegevens (zoals sterkte) in.
  • Klik op de knop - Klik hier en bestel -.
  • Vul je adresgegevens en betaalgegevens in op het bestelformulier en reken af!
  • Na invullen van je gegevens, kun je afrekenen en worden de producten direct uit voorraad geleverd of bij de leverancier besteld.
  • De status van je bestelling kun je vervolgens inzien door bovenin op je eigen naam of op 'Inloggen' te klikken. Tevens houden wij je per email op de hoogte van de status van je bestelling.

Klantendienst van Lensonline

Gratis nummer: 0800 94800

Welke betaalmogelijkheden biedt LensOnline.be aan?

Bancontact / Maestro, VISA / Mastercard, Overschrijving of Cash in onze winkel.

Rekent LensOnline.be verzendkosten aan?

Er worden geen verzendkosten aangerekend als je de bestelling in onze winkel (Lensonline filiaal) laat leveren! Indien je kiest om je bestelling thuis te laten leveren of in een Bpost PostPunt hanteert Lensonline een verzendkost.

Verzendproces

Het verzendproces verloopt via de onderstaande stappen:

  • Je bestelling wordt bij elkaar gezocht in ons distributiecentrum
  • Je bestelling wordt samen met andere LensOnline bestellingen naar een bpost sorteercentrum gebracht
  • Je bestelling wordt door bpost gesorteerd op basis van de postcodes
  • Je bestelling wordt door bpost bezorgd op het door jou opgegeven afleveradres

Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?

Thuis of op het werk, bij ons in de winkel (LensOnline filiaal) of in een bpost PostPunt.

Geen verzendbevestiging ontvangen?

Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren om je spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen.

Je bestelling volgen?

Op het moment dat je bestelling wordt verzonden vanuit het distributiecentrum komt er in je ‘LensOnline profiel’ bij de bestelling ‘Verzonden’ te staan. Je ontvangt dan ook per e-mail een verzendbevestiging van ons met een Track & Trace link zodat je jouw bestelling online kan volgen op de website van bpost.

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Dit is afhankelijk van de betalingswijze en indien de lenzen in voorraad zijn. Bancontact, Mister Cash, Visa, Mastercard: voor 23u besteld = volgende dag geleverd. Overschrijving: 2 à 3 werkdagen. Deze levertijden gelden enkel voor producten die in voorraad zijn.

Ik was niet thuis toen de postbode langskwam

De bezorger van bpost biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je niet thuis zijn tijdens de eerste bezorgpoging dan ontvang je hiervan een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Vervolgens kan je kiezen uit twee opties: bpost bellen om een nieuwe bezorgafspraak maken of de bestelling zelf in een bpost PostPunt of postkantoor ophalen
Meer informatie over bezorgingen vind je direct op de website van bpost.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Helaas is het niet mogelijk om zelf de bezorgtijd van je bestelling te bepalen.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Je kan jouw bestelling op een ander adres dan je factuuradres laten bezorgen. In je LensOnline profiel heb je de  mogelijkheid om een factuuradres en leveringsadres op te geven onder ‘Factuuradres’. Dit kan je te allen tijde aanpassen. Hierdoor heb je de vrijheid om bijvoorbeeld de ene keer je bestelling te laten bezorgen bij jouw thuis en de volgende keer op kantoor.
Let op: Na het definitief plaatsen van je bestelling kan je het afleveradres niet meer wijzigen. Ook onze klantendienst kan dit niet meer aanpassen.

Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten leveren?

Het is zeker mogelijk om bestellingen in het buitenland te laten leveren. Het enige wat je hoeft te doen is het leveringsadres wijzigen naar het correcte adres. Voor de exacte verzendkosten kan je contact opnemen met de klantendienst van Lensonline: 0800 94800.

Kan ik mijn bestelling in een filiaal of bpost afhaalpunt afhalen?

Je kan ervoor kiezen om je bestelling op een bpost afhaalpunt of in een LensOnline filiaal te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces kan je jouw manier van levering kiezen. 

Wat moet ik doen als ik verkeerde producten heb ontvangen?

Indien je bestelling één of meerdere verkeerde artikelen bevat kan je de bestelling binnen de 14 werkdagen na ontvangst retourneren. De verkeerde producten worden omgeruild indien de verpakking ongeopend is. Gebruikte producten, beschadigde verpakking of niet in origineel verpakte producten worden niet omgeruild of terugbetaald.

Mijn bestelling bevat niet alle artikelen die ik heb besteld.

In het geval dat je één of meerdere artikelen heeft besteld, maar deze artikelen niet heeft ontvangen, dan kan je het beste contact opnemen met de klantendienst. Klantendienst van Lensonline: 0800 94800

Hoe gaan retourzendingen in zijn werk?

Retourneren van artikelen is in sommige gevallen mogelijk, maar met lenzen gelden er natuurlijk wat extra regels. Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden.

Website Lensonline:

https://www.lensonline.be/nl/ 

Klachten en opmerkingen

Wat is de klachtenprocedure van Lensonline?

We hebben er gelukkig heel weinig mee te maken, maar mocht je een klacht hebben, of het nu gaat over een product of onze dienstverlening, dan willen we je zo snel mogelijk en zo goed mogelijk helpen.

Neem bij klachten het liefst telefonisch contact met de klantenservice op via het gratis telefoonnummer 0800 94800.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Tijdens het bestelproces geef je aan akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden, wat betekent dat je weet wat we afspreken.

Hierin beschrijven wij onder welke afspraken je de producten geleverd krijgt.

Heb je vragen over onze algemene voorwaarden, neem dan gerust contact met ons op. Wij lopen dan eventueel de voorwaarden met jou door.

Waar kan ik de privacyverklaring vinden?

Bij iedere bestelling vragen wij je om enkele gegevens, zoals bijvoorbeeld jouw adres (zodat we weten waar de producten naartoe moeten). In de Privacyverklaring leggen we uit wat we met jouw gegevens doen. Mocht je vragen hebben over onze Privacyverklaring, neem dan contact op met de klantenservice. Dit kan telefonisch via het gratis nummer 0800 94800

Schrijf in op onze nieuwsbrief: